09) Seinäjoki 7.4.2016

Etusivu/09) Seinäjoki 7.4.2016
4 05, 2016

Vammaispalveluihin saapuneiden yhteydenottojen ja palvelutarpeen kartoituspyyntöjen kirjaus ja käsittely -yhteydenotto-lomake / asiakaskertomus / hakemus (Seinäjoki 7.4.2016)

|2017-05-19T14:41:35+03:004 toukokuun, 2016||0 Kommenttia

VASTAUS Kansa-koulu-hanke: Asiakasasiakirjalain 4 §:n mukaan kirjaamisvelvoite alkaa palvelunantajan saadessa tiedon henkilön palveluntarpeesta. Lähtökohtaisesti tiedot kirjataan oikeaan asiakasasiakirjaan, hakemukset hakemuksiksi ja muut yhteydenotot muihin asiakasasiakirjoihin. Vammaispalveluihin mallinnetut asiakasasiakirjarakenteet löytyvät THL:n sosiaalihuollon tiedonhallinnan sivuilta ja niiden joukossa on mm. vammaispalveluhakemus, ilmoitus vammaispalvelujen tarpeesta, vammaispalvelujen tarpeen ensiarvio ja vammaispalvelujen asiakaskertomus.

4 05, 2016

Onko asiakasasiakirjalain 10 ja 11 § tällä hetkellä voimassa velvoittavana? Eli mietin asiakkaan suostumuksen kirjaamista; voidaanko työntekijä tällä hetkellä velvoittaa kirjaamaan asiakkaan suostumus esim. moniammatilliseen yhteistyöhön eikä vain ottamaan suostumusta esim. suullisesti asiakkaalta? (Seinäjoki 7.4.2016)

|2017-05-19T14:42:16+03:004 toukokuun, 2016||0 Kommenttia

VASTAUS STM: Suostumuksen perusteista säädetään henkilötietolaissa. Henkilötietolaissa ei nimenomaisesti säädetä siitä, tuleeko suostumuksen olla kirjallinen vai ei. Henkilötietolakia koskevan hallituksen esityksen (HE 96/1998) perustelujen mukaan suostumuksen pyytäjän tulee näyttää toteen suostumuksen olemassaolo. Käytännössä tämä yleensä merkitsee, että suostumus on aina hyvä pyytää kirjallisena, jos voidaan olettaa, että suostumus on tarpeen näyttää myöhemmin toteen. Asiakkaalle on [...]

Go to Top