02) Helsinki 22.1.2016

Etusivu/02) Helsinki 22.1.2016
29 02, 2016

Kirjataanko asiakkuuden alkaminen ja päättyminen palvelutehtävittäin? (Helsinki 22.1.2016)

|2017-05-19T15:03:45+03:0029 helmikuun, 2016||0 Kommenttia

VASTAUS THL: Henkilölle kirjataan ensin asiakkuus palvelujärjestäjälle silloin, kun on saatu tietää henkiön palveluntarpeesta. Kun asiaa selvitetään ja tiedetään, että henkilöllä on sosiaalihuollon tarve, hänelle tehdään asiakkuus palvelutehtävään tai tehtäviin. Eli kyllä, asiakkuuden alkaminen ja päättyminen kirjataan palvelutehtävittäin. Asiasta lisää I-vaiheen määrittelyissä dokumentissa Sosiaalihuollon ratkaisuarkkitehtuuri.

29 02, 2016

Luodaanko uuden SHL:n 29 pykälän sosiaalipäivystykselle ”oma sektori” tai muu määrite Kansassa ja/tai Apotissa (Helsinki 22.1.2016)

|2017-05-19T15:04:10+03:0029 helmikuun, 2016||0 Kommenttia

VASTAUS THL: Sosiaalipäivystys on nyt uuden lain voimaan tultua lisätty yhtenä sosiaalipalveluna sosiaalipalvelujen luokitukseen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun sosiaalityöntekijä on sosiaalipäivystäjänä ja laatii siinä asiakasasiakirjoja, nämä merkitään sosiaalipäivystyksen asiakirjoiksi. Ne voidaan liittää siihen palvelutehtävään, johon päivystysluontoinen asia lähimmin liittyy. Jos on kyse lastensuojelullisesta asiasta, palvelutehtävä on lastensuojelu ja sosiaalipalvelu sosiaalipäivystys. Päihdehuoltoon liittyvät asiat [...]

Go to Top